تکنولوژی

برای اولین‌بار در ۲۲ سال اخیر، جست‌و‌جوهای گوگل در مرورگر سافاری افت کرد

به‌گزارش ورج و به‌نقل از ادی کیو، معاون ارشد بخش خدمات اپل، جست‌وجو‌های گوگل پس از ۲۲ سال در مرورگر سافاری افت کردند.

کیو می‌گوید تمایل کاربران به ابزار‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی باعث شده است تا جست‌وجو‌های گوگل در سافاری افت کنند. این مقام ارشد اپل اعلام کرد درحال بررسی امکان افزودن هوش مصنوعی به سافاری هستند.

در واقع، ممکن است افزایش استفاده از مواردی مانند Gemini و Perplexity و ChatGPT و Microsoft Copilot با میزان جست‌وجو‌های گوگل در سافاری نسبت عکس داشته باشد. گوگل درحال حاضر حدود ۲۰ میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌کند تا موتور جست‌وجویش در دستگاه‌های اپل به‌صورت پیش‌فرض قرار بگیرد.

مقاله‌های مرتبط

حتی خودِ گوگل هم بسیار روی هوش مصنوعی مانور می‌دهد و سایت‌ها و کسب‌وکار‌هایی که معمولاً از نتایج و کلیک‌کردن روی جست‌وجو‌ها ترافیکشان را به‌دست می‌آورند، در معرض خطر بزرگی هستند. پاندو نایاک، معاون بخش جست‌وجوی گوگل، می‌گوید که هیچ تضمینی برای بهبود شرایط وجود ندارد.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا