بیامو خودروهای تولیدمحدود بیشتری میسازد
صنعت خودروسازی کسبوکاری جهانی محسوب میشود و شرکتها برای هماهنگی با نیازهای بازارهای مختلف، بهدقت محصولات خود را تنظیم میکنند. برای بیامو این موضوع به معنای عرضهی مدلهای ویژهی سری M در تعداد محدود است؛ خودروهایی که فقط در برخی کشورها عرضه میشوند و بازارهای دیگر از آنها بینصیب میمانند.
سیلویا نوبائر، رئیس بخش مشتریان، برند و فروش بیامو در گفتوگو با وبسایت BMW Blog اعلام کرد که مدلهای تولید محدود برای بازارهای مشخص، برای شرکت متبوعش اهمیت بسیاری دارند و افزود: «ما همواره درحال کار روی سریهای کوچکتری از خودروها برای بازارهای مختلف در سرتاسر جهان هستیم». این بازارها شامل خاورمیانه، ژاپن، کرهی جنوبی و استرالیا میشوند.
بیامو سابقهی طولانی در ساخت نسخههای ویژه از مدلهای M دارد. بهعنوان مثال فقط ۵۳ دستگاه از مدل M4 Edition Nürburgring منحصراً برای بازار چین تولید شد. سال قبل نیز مدل M3 MT Final Edition فقط در ژاپن و با تیراژ ۱۵۰ دستگاه عرضه شد. در سال ۲۰۲۲، نسخهی First Edition از سری ۷ در تیراژ ۱۵۰ دستگاه به بازار ژاپن اختصاص یافت.
مقالههای مرتبط:
بازار آمریکا هم با استراتژی بیامو بیگانه نیست. در سال ۲۰۱۳ و پس از رکود اقتصادی بزرگ، بیامو آمریکای شمالی برای افزایش فروش خود، مدل M3 Lime Rock Park Edition را معرفی کرد. خودرویی که نام خود را از پیست مشهوری در آمریکا گرفته بود و فقط در این کشور فروخته شد. بیامو فقط ۲۰۰ دستگاه از این مدل تولید کرد و حالا یکی از ارزشمندترین نسخههای M3 در بازار خودروهای کلکسیونی بهشمار میرود.