اخبار

تبلیغ دارو در فضای مجازی ممنوع است/ دارو کالای تجاری نیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد هاشمی با بیان اینکه استفاده از افراد مشهور، کادر درمان یا هنرمندان برای جلب اعتماد عمومی در تبلیغ داروها، شگردی قدیمی و غیرقابل اعتماد است، اظهار کرد: دارو کالای تجاری نیست و نباید از آن برای منافع اقتصادی بهره‌برداری شود.

مدیر روابط عمومی سازمان غذا و دارو، با هشدار نسبت به افزایش تبلیغات غیرمجاز دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی، تأکید کرد: تبلیغات دارویی در فضای مجازی ممنوع است و ملاک مصرف دارو و مکمل، باید نسخه پزشک باشد.

وی افزود: بر اساس مصوبات سازمان جهانی بهداشت، تبلیغ عمومی فرآورده‌های دارویی به‌طور کلی ممنوع است و مردم باید صرفاً بر اساس نسخه پزشک و تأییدیه سازمان غذا و دارو اقدام به مصرف دارو کنند.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به قاچاق بودن بخش عمده‌ای از این داروها گفت: اغلب این فرآورده‌ها فاقد مجوز رسمی‌اند، به‌صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شوند و در بسیاری موارد تقلبی و خطرناک هستند.

وی تأکید کرد: جامعه پزشکی، داروسازان و نظام پزشکی کشور، تبلیغات دارویی در شبکه‌های ماهواره‌ای را کاملاً مردود می‌دانند و مردم باید بدانند که این تبلیغات از اساس فاقد اعتبار است.

انتهای پیام/

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا