تکنولوژی

جست‌و‌جو محتوای ویدیوهای کوتاه؛ یوتیوب شورتس آپدیتی کاربردی دریافت می‌کند

یوتیوب درحال آزمایش قابلیتی جدید برای ویدیوهای کوتاه است که می‌تواند تجربه‌ی کاربران از این محتوای ویدیویی را به سطح تازه‌ای برساند. این قابلیت با استفاده از گوگل لنز، امکان جست‌وجوی تصویری را مستقیماً از دل ویدیوها فراهم می‌کند. به‌لطف این ویژگی، کاربران می‌توانند فقط با توقف ویدیو و لمس بخشی از تصویر، درباره‌ی آن اطلاعات بیشتری به‌دست آورند.

قابلیت جدید ویدیوهای کوتاه یوتیوب در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و از همین هفته برای همه‌ی کاربران به‌تدریج فعال می‌شود. برای استفاده از این ویژگی کافی است هنگام پخش ویدیو، آن را متوقف کنید، روی گزینه‌ی Lens در منوی بالا ضربه بزنید و بخشی از تصویر را انتخاب یا هایلایت کنید. سپس نتایج جست‌وجو و تطابق‌های تصویری به‌صورت لایه‌ای روی ویدیو نمایش داده می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط:

گوگل در صفحه‌ی پشتیبانی خود توضیح می‌دهد که در طول مرحله‌ی آزمایش، هیچ تبلیغاتی در نتایج جست‌وجوها نمایش داده نمی‌شود. همچنین، اگر ویدیوی کوتاه شما شما شامل لینک‌های وابسته به YouTube Shopping یا تبلیغ مستقیم محصولات باشد، امکان استفاده از این قابلیت غیرفعال خواهد بود.

اگرچه قابلیت جدید یوتیوب فعلاً به حوزه‌ی تجارت الکترونیک ارتباط ندارد، اما باتوجه به امکانات Google Lens و اکوسیستم خرید گوگل، می‌توان انتظار داشت در آینده‌ی نزدیک به بستری کاربردی برای شناسایی و خرید مستقیم محصولات تبدیل شود.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا