حتی الکترونیک آرتز هم از بازی GTA 6 هراس دارد
در دنیایی که توسعهدهندگان بزرگ میتوانند ناگهان و بدون هیچ هشدار قبلی، بازیهای بزرگ منتشر کند، طبیعی است که سایر استودیوهای بازیسازی کمی نگران شوند. انتشار چنین پروژههایی مخصوصاً برای توسعهدهندگان مستقل میتواند حکم کابوس واقعی را داشته باشد؛ پروژهای که شاید سالها وقت و انرژی صرف آن شده است، ناگهان زیر سایهی غولهای بازیسازی قرار بگیرد و فرصت حیاتی معرفی و جذب مخاطب را از دست بدهد.
برخی شایعات گفته بودند GTA 6 در پاییز ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد، اما هیچکس از زمان دقیق آن خبر نداشت. برخی از گزارشها حتی حاکی از این بود که GTA 6 احتمالاً با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شود. این وضعیت باعث شد بسیاری از توسعهدهندگان بازی، خود را برای شرایطی آماده کنند که کاربران ترجیح میدهند پول خود را برای تجربهی GTA 6 نگه دارند و ماهها در دنیای آن غرق شوند.
جالبتر اینکه نگرانی شرکتهای بازیساز فقط محدود به استودیوهای مستقل نبود و حتی شرکت بزرگ Electronic Arts (EA) هم نسبت به GTA 6 محتاط است.
بهگزارش VentureBeat، اندرو ویلسون مدیرعامل EA در جلسهی گزارش مالی سهماههی چهارم سال ۲۰۲۴، از عملکرد موفق شرکتش سخن گفت و اشاره کرد که EA توانسته است دوباره به روند رشد بازگردد. او افزایش محبوبیت بازیهای ورزشی، رشد دو رقمی بازی The Sims نسبتبه سال گذشته و فروش دو برابر انتظارات بازی Split Fiction با ۴ میلیون نسخه را دلایل این رشد عنوان کرد.
مقالههای مرتبط:
در بخش پرسش و پاسخ، از ویلسون پرسیده شد که آیا تأخیر بازی GTA 6 تا ماه می ۲۰۲۶ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۴)، تأثیری بر برنامههای EA داشته است؟ ویلسون هرگز نام GTA 6 را به زبان نیاورد، اما از لحنش مشخص بود که از بهتعویق افتادن این غول دنیای بازیها خوشحال است: «نمیتوانم دربارهی زمانبندی یا عرضهی سایر بازیها در صنعت نظر بدهم، اما بهطور کلی بازیها امروزه سالها زمان برای توسعه نیاز دارند.»
ویلسون میگوید: «همیشه در تلاش بودیم که بازهی زمانی برای انتشار Battlefield انتخاب کنیم که منطقیترین زمان ممکن باشد. هرگز نمیخواستیم بازی را در زمانی عرضه کنیم که ارزش سرمایهگذاری روی این فرنچایز را پایین بیاورد یا تجربهی کاربر از بازی را تحتتأثیر قرار دهد. اکنون احساس میکنیم شرایط شفافتر از گذشته است و از زمانبندی عرضهی Battlefield رضایت داریم.»