تکنولوژی

خبر بد برای ایلان ماسک؛ درخواست نام تجاری «روبوتاکسی» تسلا رد شد

تلاش تسلا برای ثبت رسمی نام «روبوتاکسی» با پاسخ منفی اداره‌ی ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات‌متحده (USPTO) مواجه شد. بر اساس گزارشی تک‌کرانچ، دلیل اصلی این تصمیم، عمومی و توصیفی بودن نام Robotaxi اعلام شده است.

تسلا امیدوار بود بتواند عبارت روبوتاکسی را برای سرویس آینده‌ی خودروهای خودران خود ثبت کند، اما از نظر USPTO این واژه از مدت‌ها قبل در شرکت‌های مختلف برای توصیف خودروهای خودران به‌کار می‌رود و اصطلاحی جاافتاده در صنعت به‌شمار می‌رود.

در توضیحات رسمی USPTO آمده است که Robotaxi صرفاً توصیف رایجی برای خودروهای خودران خدماتی است و نمی‌تواند به‌عنوان برند انحصاری یک شرکت ثبت شود. برای مثال، Zoox که زیرمجموعه‌ی آمازون است، از همین اصطلاح برای محصول خود استفاده می‌کند.

درخواست تسلا برای ثبت نشان تجاری روبوتاکسی، شامل وسایل نقلیه‌ی زمینی، خودروهای برقی و قطعات مربوطه بود. بااین‌حال، این شرکت هنوز درخواست‌های دیگری مانند Robobus را برای ثبت برند ارسال کرد است که احتمال دارد با پاسخ متفاوتی روبه‌رو شوند.

مقاله‌های مرتبط:

مشکلات حقوقی تسلا به همین‌جا ختم نمی‌شود. نام Cybercab که قرار است برای خودرو خودران اختصاصی این شرکت استفاده شود نیز در مراحل ثبت با چالش‌های مختلفی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

تسلا در رویدادی با نام We Robot که در اکتبر ۲۰۲۴ (مهر و آبان ۱۴۰۳) برگزار شد، از طراحی اولیه‌ی سرویس روبوتاکسی خود و Cybercab رونمایی کرد. این خودرو فرمان و پدال ندارد و برای شارژ از سیستم القایی استفاده می‌کند. در این رویداد همچنین از Robobus و ربات انسان‌نمای «Optimus» نیز نام برده شد.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا