تکنولوژی

در تکاپوی رقابت با هواوی؛ سهم بازار انویدیا در بازار چین افت کرد

باتوجه به نگرانی‌های ایالات متحده درباره‌ی گسترش تراشه‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی انویدیا در کشورهای رقیب و به‌خطر افتادن امنیت ملی، وضعیت فعلی این شرکت در چین با ابهامات زیادی مواجه است.

آمریکا با پیاده‌سازی مقررات سخت‌گیرانه، محدودیت‌های زیادی برای انویدیا به‌منظور تجارت در چین اعمال کرده است. محدودیت‌ها در دولت جو بایدن آغاز شدند و تیم سبز از آن زمان بسیاری از سود و مشتریان چینی خود را از دست داد.

به‌گزارش Wccftech، درآمد انویدیا در چین فقط از تراشه‌‌ی هوش مصنوعی H200 حاصل نمی‌شود و مدل‌های H100 و A100 هم بسیار موثر هستند. جنسن هوانگ، مدیرعامل این شرکت، اعلام کرد که چین یک فرصت ۵۰ میلیارد دلاری برای تیم سبز به‌شمار می‌رود، اما محدودیت‌های ایالات متحده مانع می‌شوند؛ به‌گونه‌ای که سهم بازار در چین اکنون ۵۰ درصد کاهش یافته است.

مهم‌تر از همه، انویدیا در چین رقابت شدیدی با هواوی دارد و این شرکت بومی با تراشه‌های هوش مصنوعی Ascend 910C و 910B توانسته نظر بسیاری از غول‌های فناوری چینی مثل بایت‌دنس و تنست و بایدو را جلب کند. هواوی اکنون CloudMatrix 384 را هم برای رقابت با Blackwell GB200 NVL72 در کارنامه دارد.

مقاله‌های مرتبط

هوانگ گفت: «جهان نمی‌تواند بگذارد چین اکوسیستم AI خود را بسازد؛ وگرنه ایالات متحده سلطه‌ی خود بر AI را از دست خواهد داد. این امر نشان می‌دهد که فناوری چین ممکن است در سال‌های آینده با استانداردهای غربی مطابقت پیدا کند.»

اگر محدودیت‌ها با همین شدت و سرعت برای انویدیا ادامه پیدا کنند، ممکن است نهایتاً تیم سبز از رقابت در چین جا بماند.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا