راه اندازی سامانه ارتباط با تامین کنندگان در فولاد سنگان

به گزارش اقتصادآنلاین، علی قاسمی گفت: هدف ما از ابتدای مسیر، بهبود ارتباط با تأمینکنندگان بود و از سال ۱۴۰۱ این سامانه را تکمیل کردیم تا معاملات را شفافتر کنیم. در بستر این سامانه، فرآیندهای مرتبط به صورت الکترونیکی اجرایی شده است. وی افزود: از سال ۱۴۰۰ نقشه راه مشخصی داشتیم و سیستمهای خود را به تدریج توسعه دادیم. در این مسیر، جمعبندی فعالیتها انجام شد و ارتباط خوبی با ساختار کلی کالا برقرار کردیم.
همچنین زبان مشترکی میان بازار و بخش فنی سازمان ایجاد شده است. ماژول پرداختها را نیز در اوایل سال ۱۴۰۴ به سامانه اضافه کردیم تا تأمینکنندگان بتوانند وضعیت پرداختها و سفارشهای خرید خود را به صورت آنلاین مشاهده کنند. همچنین ماژول QR Code برای اقلام ورودی و موقعیت فیزیکی کالاها در انبار راهاندازی شد و فرمهای مرتبط با مصارف، خریدهای در راه و موجودیها نیز اضافه شدند.
قاسمی گفت: یکی از اقدامات مهم، راهاندازی سیستم بارنامه الکترونیک بود که پیش از این حلقه مفقودهای برای تأمینکنندگان به حساب میآمد. پیشتر، فرایند اعلام ارسال کالا بهصورت تلفنی انجام میشد اما اکنون تأمینکننده میتواند جزئیات سفارش، راننده، ماشین، نوع بارنامه (دولتی یا بیجک)، و سایر مشخصات را به صورت الکترونیکی ثبت کند. یک نمودار میلهای نیز جهت رصد کامل فرآیند حملونقل فراهم شده است.
وی افزود: در بخش واردات، سیستم امور گمرکی را تحویل گرفتهایم تا پس از سفارشگذاری خارجی، تمامی مراحل تخصیص ارز، ثبت سفارش، ترخیص یا ترانزیت در سامانه ثبت و مدیریت شوند. طی حدود یک ماه و نیم آینده نیز سیستم کنترل کیفی اقلام ساخت داخل را تحویل خواهیم گرفت. سیستم کمیسیون معاملات هم به صورت یکپارچه و در دل فرآیند خرید راهاندازی شده است و هیئت مدیره نیز به آن دسترسی دارد. اینها بخشی از اقدامات و سیستمهایی هستند که ما طی این مدت در فولاد سنگان اجرا و عملیاتی کردهایم.