تکنولوژی

سامسونگ به‌لطف هوش مصنوعی، خرابی لوازم خانگی‌اش را از قبل تشخیص می‌دهد

سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند احتمال خرابی لوازم خانگی هوشمندش را پیش‌بینی کند. این قابلیت که AI Pre-Care Notification نام دارد، فعلاً فقط در اختیار مشترکان برنامه‌ی AI Subscription Club قرار گرفته است.

هوش مصنوعی با بررسی تاریخچه‌ی استفاده و وضعیت فعلی دستگاه، احتمال بروز خرابی در آینده‌ی نزدیک را ارزیابی می‌کند و از طریق اپلیکیشن SmartThings، کاربر را مطلع می‌کند. مثلاً این فناوری می‌تواند کاهش سطح گاز مبرد کولر یا دمای غیرعادی داخل یخچال را تشخیص دهد.

پس از اعلام مشکل، سامسونگ دلیل احتمالی خرابی را توضیح می‌دهد و امکان رزرو وقت تعمیر حضوری برای همان دستگاه را فراهم می‌کند. سامسونگ می‌گوید این روند نه‌تنها از بروز خرابی‌های بزرگ جلوگیری می‌کند، بلکه باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه و دردسر کاربران می‌شود.

قابلیت AI Pre-Care Notification فعلاً برای لوازم خانگی زیر فعال شده است:

درحال‌حاضر، قابلیت جدید سامسونگ به‌صورت رایگان تنها در اختیار مشترکان برنامه‌ی اشتراک ماهانه‌ی سامسونگ قرار دارد؛ اما سامسونگ می‌خواهد در آینده پشتیبانی از دستگاه‌های بیشتری را به این سیستم اضافه کند.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا