تکنولوژی

هر بار که از ChatGPT استفاده کنید، مایکروسافت پولدارتر می‌شود

با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی تیره‌شدن رابطه‌ی میان مایکروسافت و OpenAI، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، تأکید کرد این همکاری همچنان پابرجا است، اما تغییر و تکامل می‌یابد.

نادلا در گفت‌وگو با برنامه‌ی The Circuit با اشاره به مسیر پیشرفت OpenAI گفت: «من از مدل تجاری OpenAI راضی هستم، چون بیشتر قدرت پردازشی‌اش را از ما می‌گیرد… هر روزی که ChatGPT موفق باشد، یک روز فوق‌العاده برای مایکروسافت است.» اشاره‌ای به اینکه استفاده از ChatGPT برای مایکروسافت سودآوری زیادی دارد.

نادلا می‌گوید: «وقتی شرکتی از یک آزمایشگاه تحقیقاتی به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های محصول‌محور دوران تبدیل می‌شود، طبیعتاً باید تغییراتی در شیوه‌ی همکاری برای آن‌ها و ما ایجاد شود.»

اظهارات مدیرعامل مایکروسافت در حالی مطرح شد که گزارش‌های متعددی از تنش میان دو شرکت خبر می‌دهند؛ از جمله توقف برخی پروژه‌های مشترک دیتاسنتر مایکروسافت، نارضایتی OpenAI از محدودیت قدرت پردازشی و لغو انحصار مایکروسافت به‌عنوان تنها ارائه‌دهنده‌ی زیرساخت ابری.

گفته می‌شود پروژه‌ی ۵۰۰ میلیارد دلاری استارگیت که OpenAI برای گسترش دیتاسنترها در آمریکا کلید زده، نشانه‌ای از تلاش برای استقلال بیشتر این شرکت در حوزه‌ی محاسبات است.

مقاله‌های مرتبط

مایکروسافت از هزینه‌ی بالای مدل GPT-4 گلایه کرد و به‌دنبال ساخت مدل‌های کارآمدتر است. مارک بنیوف، مدیرعامل Salesforce، اخیراً پیش‌بینی کرده بود که مایکروسافت در آینده دیگر از مدل‌های OpenAI استفاده نخواهد کرد.

نادلا بر نگاه مثبت مایکروسافت به رابطه با OpenAI تأکید کرد و گفت: «ما واقعاً بر همین نوع مشارکت چندوجهی تمرکز داریم. چرا باید بخواهیم چنین چیزی را به‌هم بزنیم؟»

نادلا اشاره کرد که OpenAI قرار نیست تنها با یک شریک کار کند و همکاری با شرکت‌هایی مانند اوراکل و سافت‌بنک نشان‌دهنده‌ی همین واقعیت است.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا