تکنولوژی

هم‌بنیان‌گذار اینستاگرام: چت‌بات‌های هوش مصنوعی تعامل را تقویت می‌کنند اما مفید نیستند

کوین سیستروم، یکی از بنیان‌گذاران اینستاگرام، می‌گوید شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی بیش‌ازحد تلاش می‌کنند تا با پرسیدن سؤال‌های پی‌درپی، تعامل کاربران را بالا ببرند؛ رویکردی که به‌جای ارائه‌ی پاسخ‌های مفید، به کاربران آسیب می‌زند.

سیستروم در رویداد StartupGrind تأکید کرد رفتار چت‌بات‌ها مشابه تاکتیک‌های تهاجمی شبکه‌های اجتماعی برای جذب کاربران بیشتر است. به گفته‌ی سیستروم، بسیاری از شرکت‌های هوش مصنوعی به‌جای تمرکز بر کیفیت پاسخ‌ها، صرفاً به‌دنبال بهبود شاخص‌هایی مثل زمان حضور کاربر و تعداد کاربران فعال روزانه هستند.

اظهارات هم‌بنیان‌گذار اینستاگرام هم‌زمان با انتقادها از ChatGPT مطرح شده که به‌دلیل عدم پاسخ‌دهی مستقیم و پرسش‌های غیرمرتبط با واکنش‌هایی مواجه شده؛ OpenAI در واکنش، ضمن عذرخواهی، دلیل مشکل را بازخوردهای کوتاه‌مدت کاربران اعلام کرده است.

مقاله‌های مرتبط

سیستروم به‌طور مستقیم به نام شرکت خاصی اشاره نکرد، اما در صحبت‌هایش خواستار آن شد که شرکت‌های هوش مصنوعی با دقت بیشتری روی ارائه‌ی پاسخ‌های باکیفیت متمرکز شوند.

OpenAI یادآور شده که طبق دستورالعمل‌هایش، مدل‌های این شرکت در صورت نداشتن اطلاعات کافی، باید تلاش کنند پاسخ مناسب ارائه دهند و از کاربر بخواهد اطلاعات بیشتری ارائه کند.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا