چرا بازی GTA 6 تأخیر خورد؟ کارمند سابق راکاستار پاسخ میدهد
با اینکه GTA 6 هنوز عرضه نشده، از سالها قبل نقل محافل و سوژهی اصلی میمهای اینترنتی است. این بازی که قرار بود پاییز امسال منتشر شود، هفتهی گذشته تا تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۶ (۵ خرداد ۱۴۰۵) به تعویق افتاد. راکاستار برای کاهش نارضایتی طرفداران، دومین تریلر رسمی بازی را بهصورت ناگهانی منتشر کرد، اما واکنشها به این تریلر، باعث افشای جزئیات مهمی دربارهی دلایل تأخیر بازی شد.
یکی از افشاگران اطلاعات جی تی ای ۶، دیوید اورایلی هنرمند سابق محیطهای سهبعدی راکاستار بود که ویدیویی ۲۸ دقیقهای در یوتیوب منتشر کرد. طبق گفتهی اورایلی، او ۱۲ سال در راکاستار کار کرده و بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ نیز در پروژهی GTA 6 فعال بوده است، یعنی برخلاف شایعات، توسعهی بازی نه از ۲۰۱۴ بلکه از ۲۰۱۸ آغاز شده است.
برخی گمانهزنیها حاکی از آن بود که راکاستار بلافاصله پس از GTA V کار روی نسخهی ۶ را آغاز کرده است، اما اورایلی تأکید میکند که تیم توسعه تا اتمام Red Dead Redemption 2 پروژهی جدیدی شروع نکرد. این افشاگری، روایتهای رسانهای و انتظارات کاربران دربارهی تأخیر طولانی را تا حد زیادی اصلاح میکند.
مقالههای مرتبط:
راکاستار برخلاف برخی استودیوها که پروژهها را همزمان پیش میبرند، ترجیح داد ابتدا تمام توان خود را صرف RDR2 کند و البته این بازی هم بارها تأخیر خورد. این سیاست به تأخیر بیشتر GTA 6 منجر شد، اما نشان میدهد راکاستار کیفیت را به سرعت ترجیح میدهد.
با درنظر گرفتن اینکه توسعهی جی تی ای ۶ از ۲۰۱۸ شروع شده است، هفت سال برای ساخت چنین بازی بزرگی منطقی بهنظر میرسد. هرچند تأخیرها آزاردهندهاند، اما اگر کیفیت نهایی مانند آثار قبلی راکاستار باشد، احتمالاً این انتظار طولانی ارزشش را خواهد داشت.