تکنولوژی

چری اومودا ۳ رونمایی شد؛ کراس‌اور چشم‌نواز با طراحی تهاجمی

برند چینی Omoda، زیرمجموعه‌ی چری، از کراس‌اور کامپکت جدیدش رونمایی کرد که قرار است رقیب مدل‌هایی مثل MG4 و کیا EV3 باشد.

خودرو جدید چری از اواخر سال آینده‌ی میلادی به‌صورت جهانی عرضه خواهد شد. اومودا ۳ در نسخه‌های تمام‌برقی، پلاگین هیبریدی و بنزینی روانه‌ی بازار می‌شود.

طراحی زاویه‌دار بدنه و جلوپنجره‌ی خودرو تا حدودی شاسی‌بلندهای گران‌قیمتی چون لوتوس Eletre و لامبورگینی اوروس را یادآوری می‌کند. قیمت خودرو کمتر از ۳۰ هزار پوند (۴۰ هزار دلار) اعلام شده است.

Omoda 3 با طول ۴۴۲۰ میلی‌متر، حدود ۵۰ میلی‌متر بلندتر از Omoda 5 است و روی همان پلتفرم T1X ساخته شده که مدل‌های دیگری چون Omoda 5 و Omoda 7 و Omoda 9 نیز از آن بهره می‌برند.

چری برند اومودا را به سمت جذب مشتریان جوان‌تر هدایت می‌کند و در مراسم معرفی، ویژگی‌هایی چون نمایشگر بزرگ با گرافیک الهام‌گرفته از دنیای علمی-تخیلی، گزینه‌ی صدای «ستاره‌پیما» و قابلیت اتصال نینتندو سوییچ به نمایشگر بزرگ و عمودی مرکزی خودرو به‌نمایش گذاشته شد.

نمای جلو خودرو چری اومودا ۳

اومودا وعده داده که بسته‌ی رسمی Racing Pack شامل کیت‌های تغییر ظاهر و روکش‌های اختصاصی بدنه برای این مدل عرضه کند.

نمای سه‌چهارم عقب خودرو چری اومودا ۳

بر اساس داده‌های انجمن خودروسازان بریتانیا (SMMT)، برند اومودا در سه ماهه‌ی اول سال ۳۱۹۴ خودرو فروخت و برند همزادش Jaecoo نیز به فروش ۳۲۳۵ دستگاه دست یافت. مجموع فروش این دو برند باعث شده که در این بازه از برندهای بزرگی چون جیپ، سیتروئن، فیات و لکسوس در بازار بریتانیا پیشی بگیرند؛ آن هم تنها با عرضه‌ی دو مدل.

مقاله‌های مرتبط

چری که بزرگ‌ترین صادرکننده‌ی خودرو در چین محسوب می‌شود، برنامه‌های بیشتری برای گسترش حضورش در بازار جهانی دارد.

تیم تحریریه ایگرام

تیم تحریریه ایگرام با تجربه سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در حوزه‌هایی مانند اقتصاد دیجیتال، فناوری، کسب‌وکار، گردشگری و هنر، محتوایی دقیق، به‌روز و قابل اعتماد تولید می‌کند. ما با همکاری کارشناسان سئو و رعایت اصول روزنامه‌نگاری مدرن، هزاران مقاله علمی و خبری منتشر کرده‌ایم تا نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را به بهترین شکل پاسخ دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا