دشبورد هوش تجاری تأمینکنندگان؛ فصل تازهای از همکاری اُکالا با برندهای FMCG
اُکالا با توسعه دشبورد هوشمند فروش و بازاریابی، همکاری خود با برندهای FMCG را تقویت کرد. این پلتفرم مجموعهای از دشببوردهای تحلیلی هوشمند را برای برندها طراحی و عرضه کرده از ابتدای سال ۱۴۰۳ در اختیار برندهای همکار قرار گرفته است.
فریال توصلی، معاون بازرگانی اُکالا، دربارهی این همکاری گفت: «در تعامل و همکاری با برندها، بهطور مکرر با نبودن یک منبع متمرکز، مصور و قابل اتکا برای تحلیل فروش و رفتار بازار مواجه میشدیم. تصمیم گرفتیم این خلا را با طراحی یک راهکار مبتنی بر هوش تجاری (BI) و شناخت عمیق از مشتریان برطرف کنیم.»
دشبوردهای اُکالا، اطلاعات خرید بیش از ۱۰ میلیون کاربر یکتا را از بیش از ۳ هزار فروشگاه در کشور بهصورت کاربردی در اختیار برندها قرار میدهد. برندها میتوانند با انتخاب فیلترهایی مانند موقعیت جغرافیایی، گروه محصولی یا بازههای زمانی، دقیقترین تحلیل دادهها را بهدست بیاورند.
علاوه بر این، برندها میتوانند با ابزارها و ماژولهایی که متناسب با نیاز آنها توسعه پیدا کرده، اطلاعات دقیق فروش و تبلیغات همهی محصولات خود را بر بستر پلتفرم اکالا در شهرها و فروشگاههای مختلف بهدست بیاورند.
رصد رفتار مصرفکننده و ترندهای خرید در لحظه، شناسایی فرصتهای پنهان بازار در مناطق مختلف، سفارشیسازی کامل دشبورد بر اساس نیازها هر برند از جمله مزایای کلیدی نام برده شده برای دشبوردهای تحلیلی اُکالا است.
علاوه بر این، برندها میتوانند با دسترسی به دادههای قابل اجرا سهم بازار آنلاین خود را افزایش داده و تحلیل دقیقی از عملکرد محصولات در شهرهای مختلف کشور بهدست بیاورند.
دادههای فروش روزانهی برندهای مختلف در دشبوردهای تحلیلی اُکالا، هر ۳ ساعت یکبار بهروزرسانی میشود. این دشبوردها برای برندهای کوچک هم قابل استفاده هستند و در استراتژیهایی مانند تثبیت جایگاه، توسعهی بازار، تست محصول جدید و بهینهسازی هزینههای تبلیغاتی مورد استفاده قرار میگیرند.
فریال توصلی، معاون بازرگانی اکالا، دربارهی استقبال برندها از این داشبوردها گفت: «نسخه جدید دشبوردها با قابلیتهای بیشتر و تخصصیتر و همچنین تصویرسازی دقیقتر، بر مبنای تحقیقات متعددی طراحی شده و تحولی در نحوه برنامهریزی برندها برای بازار آنلاین ایجاد کرده است. بعد از ارائه نسخه اولیه این دشبورد و اعتماد برندها در تصمیمگیری به کمک این ابزار، با بازخوردهای بسیار مثبتی مواجه شدیم که تصمیم گرفتیم توسعه آن را ادامه بدیم تا به این نیاز به بهترین نحو پاسخ بدیم.»